پرفروش ترین گوشی های ۲۰۱۰ از نگاه نیلسن

در حالی که آخرین روزهای سال ۲۰۱۰ سپری می شود و تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه کارنامه خود را ورق می زنند، سالی که گذشت یکی از پربارترین سال ها برای بازار تلفن همراه دنیا به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری برسام به نقل از موبنا، در طول سال ۲۰۱۰ اپل پیشرفته ترین و باریک ترین گوشی دنیا را با نام آی‌فون ۴ راهی بازار کرد، سامسونگ Galaxy S را به بازار عرضه کرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند این گوشی یک سر و گردن از آی‌فون هم پیشرفته تر است، HTC اولین گوشی نسل چهارمی خود را به بازار آورد، سونی اریکسون برای رقابت با اپل و سامسونگ یک گوشی قدرتمند اندروییدی از سری Xperia با شماره X10 در دسترس کاربران قرار داد، موتورولا هم گوشی Droid 2 خود را عرضه کرد و شرکت کانادایی RIM که فقط گوشی هوشمند می سازد اولین گوشی کشویی خود از سری بلک بری با نام مشعل (Torch) را در دسترس کاربران دنیا قرار داد.


به این ترتیب همه تولیدکنندگان امسال بهترین محصولاتشان را به بازار عرضه کردند و همان طور که انتظار می رفت همه این گوشی ها با استقبال خوبی از سوی کاربران روبه رو شد.

بر این اساس موسسه تحقیقاتی نیلسن آماری از گوشی هایی که طی سال ۲۰۱۰ در آمریکا بیشترین طرفدار را داشتند منتشر کرده است.
بر اساس آمار نیلسن، اگرچه اپل گوشی iPhone 4 را راهی بازار کرد اما نسخه ۳GS این گوشی عنوان پرفروش ترین گوشی را طی سال ۲۰۱۰ در آمریکا به خود اختصاص داد.

شرکت کانادایی Research In Motion هم در لیست پرفروش ها با سه مدل از گوشی هایش در رده ۱۰ گوشی برتر سال قرار گرفت.

اما گوشی SCH-U450 سامسونگ که دارای صفحه کلید کامل QWERTY است عنوان دومین گوشی پرفروش سال را در آمریکا به خود اختصاص داد.

عنوان سومین گوشی پرفروش و پرطرفدار در آمریکا به موتورولا تعلق گرفت.این گوشی هم از سوی مشتریان و هم افرادی که به بررسی آن پرداختند عنوان برتر را دریافت کرد.

چهارمین گوشی پرفروش در لیست گوشی های برتر سال ۲۰۱۰ آمریکا Curve 8520, 8530 محصول شرکت RIM و از سری بلک بری بود.

اما برخلاف تصور و یکی از شگفت انگیزترین اتفاقاتی که در این جدول مشاهده می شود، جایگاه پنجم جدول است که به گوشی آی‌فون ۴ اختصاص داده شده، این گوشی سروصدای زیادی در سراسر دنیا ایجاد کرد اما عنوان پنجم جدول را از آن خود کرده است.
نسخه ۳G آی‌فون هم که تقریبا دو سه سالی از معرفی و عرضه آن گذشته اما همچنان در لیست پرفروش ها قرار گرفته و ششمین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

دومین گوشی پرفروش از سری بلک بری در رده هفتم جدول پرفروش های سال ۲۰۱۰ آمریکا قرار گرفت. این گوشی Curve8300 بود.
ال جی هم توانست در جدول پرفروش ترین های سال ۲۰۱۰ آمریکا جایگاه هشتم را با گوشی VX9200 به خود اختصاص دهد.

جایگاه نهم جدول باز هم از آن سامسونگ با گوشی SCH-U350 شد و دهمین گوشی پرفروش جدول ۹۷۰۰ (Bold) باز هم از سری بلک بری بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد